spöken på vinden..

på övervåningen, i det lilla rummet, finns det en.. hm.. "vindsförvaring".
dit in är det två dörrar, först en till ett liiitet skyffe o sen nästa in till själva vinden (snedtaket).

av någon konstig anledning står dessa dörar nästa alltid lite på glänt. Jag envisas med att gå o stänga dom.
en natt när jag skulle försöka sova hörde jag ett gnisslande ljud, som av en dörr som öppnas, o sen ett dunk, som när en dörr putas till. Skräckfilmsfantast som jag är vågade jag inte gå o kolla efter men kunde heller inte sova. Ljudet kom lite då o då o jag va stel som en pinne. Efter kanske dryga 1,5h somnade jag..
nästa morgon kollade jag alla dörrar i hela huset för att försöka lista ut var ljudet kommit ifrån. Den siat dörren jag kollade va den i det lilla rummet på övervåningen. Den va självklart öppen.. "Det måste varit katten", tänkte jag eftersom detta va den bästa förklaringen.

Efter det har jag varit noga med att den dörren är stängd varje kväll.. men kosntigt nog måste den stängas varje kväll.. vem fan öppnar den?! Vi har inte ens nåt där inne..

Så idag sitter jag här vid datorn i lugn o ro o helt plötsligt hoppas Nhala upp o börjar skälla. Jag säger åt hundjäveln att va tyst o går sedan till både företagsdörren o den vanliga dörren för att kolla, men ingen där.
När detta upprepats tre-fyra gånger börjar jag bli irriterad poå hunden.. men då hör jag nåt som låter "duns" från övervåningen o Nhala skäller o springer ut i köket (som ligger under detta skyffe)
"Kattskrälle", tänker jag o går upp för o kolla vad han gör.. men upptäcker att han ligger i vår säng o sover som en stock, men dörrarna i lilla rummet är öppna!
Under tiden jag skrivit detta har Nhala legat i köket o gruffat tillofrån..

Va fan är det för ett mysko skyffe vi har i huset?!

Jag bestämde mej för att fota dörrarna så ni ska få se hur det ser ut, så jag greppade Nhala o gick upp.. utan henne hade jag inte vågat =P



Kommentarer
Postat av: Karina

Gaahhhh!! Va läskigt!! Får gåshud bara av att läsa om det=P Sätt lås/hasp på dörren och se om det hjälper?!

Kramar

2011-04-13 @ 09:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback